Klik hier voor gratis verzending!
  • Winkelformula

Winkelformula

Historie van Kruidvat

Kruidvat is opgericht in 1975 door de familie de Rijcke. Sinds haar oprichting heeft de keten een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Slechts acht jaar na de oprichting werd het 100ste filiaal geopend en inmiddels telt Nederland bijna 800 vestigingen. In 1992 werd de Belgische markt betreden en ook daar behoort Kruidvat met 168 filialen inmiddels tot de grote spelers. In 2002 werd Kruidvat overgenomen door de A.S. Watson Group. A. S. Watson is onderdeel van de multinationale onderneming Hutchison Whampoa uit Hong Kong. Met meer dan 7800 winkels in 36 landen is A.S. Watson ’s-werelds grootste health & beauty retailer.

Steeds verrassend, altijd voordelig

Kruidvat is als voordeeldrogist groot geworden met de combinatie van lage prijzen en een aantrekkelijk en verrassend assortiment. Onder het motto "steeds verrassend, altijd voordelig" is Kruidvat inmiddels de onbetwiste marktleider binnen de drogisterijbranche geworden. De Kruidvat-voordeeldrogisterijen voeren een compleet assortiment traditionele drogisterijartikelen op het gebied van persoonlijke verzorging, waarbij een belangrijke plaats wordt ingenomen door de eigen merk artikelen. De meer dan 2500 Kruidvat eigen merk-producten genieten een grote populariteit die het gevolg is van de hoge kwaliteit in combinatie met een bijzonder aantrekkelijke prijsniveau. Kruidvat is ook zeer succesvol in grensverleggende aanbiedingen van niet-cosmetica-artikelen. Van cd’s voor extreem lage prijzen, speelgoed, decoratieve artikelen in en om het huis tot en met de vertrouwde Kruidvat Fotoservice. Kruidvat bedient wekelijks dan ook meer dan 2,5 miljoen trouwe klanten.

Vernieuwde winkelformule

Begin 2008 is Kruidvat gestart met de landelijke uitrol van haar vernieuwde winkelformule. Het vernieuwde concept van Kruidvat biedt klanten het vertrouwde voordeel in een moderne en toegankelijke winkelomgeving. Door de overzichtelijke en logische presentatie vinden klanten makkelijk hun weg in de winkel. Tegen het einde van dit jaar is het vernieuwde winkelconcept uitgebreid naar meer dan 200 Kruidvat-winkels in heel Nederland en 36 in België. De nieuwe formule wordt gekenmerkt door een moderne uitstraling, waarbij producten en aanbiedingen zo zijn gepresenteerd dat klanten intuïtief vinden wat zij zoeken. De logica van de klant is het uitgangspunt in de presentatie van producten. Naast de haarstylingsproducten en shampoo staan nu bijvoorbeeld ook de föhns gepresenteerd. Vernieuwend is het complete assortiment voor mannen aan het begin van de winkel. Van aftershave tot dagcrème, mannen kunnen nu snel een keuze maken. De babyproducten staan achter in de winkel, zodat (aanstaande) moeders in alle rust het assortiment kunnen bekijken. Door de overzichtelijke inrichting, met lage schappen en duidelijke presentaties sluit de winkelindeling aan op het zoekgedrag van de consument. Alle producten zijn ingedeeld in overzichtelijke categorieën en voorzien van herkenbare iconen en heldere productinformatie. In het hart van de winkel worden de wekelijkse acties en aanbiedingen op een heldere en toegankelijke wijze gepresenteerd. Ook de doorstroming in de winkel is verbeterd. Een nieuwe opstelling met meerdere kassa's naast elkaar zorgt ervoor dat wachttijden tot een minimum beperkt blijven. Met het vernieuwen van de winkelformule en deze nog beter af te stemmen op de veranderende wensen van de consument wil Kruidvat haar positie in de Nederlandse en Belgische Health- en Beautymarkt verder versterken en uitbreiden.