Let it shine! Van dit voedsel gaat je haar glanzen

headerbeeld-voedsel-voor-glanzend-haar

Voeding is belangrijk voor gezond en glanzend haar

More shine please! Kan jouw haar ook niet genoeg shinen? Heb jij alle shampoos en haarkuren al geprobeerd die meer glans beloven maar is het voor jou nog steeds niet genoeg? Pas dan vandaag nog je voeding aan voor meer glans aan je haar. Het is echt waar, van dit voedsel gaat je haar prachtig glanzen.

Onze tip: SYOSS Shine Boost Shampoo zorgt voor een schitterende glans en maakt jouw haarstructuur weer glad.

De basis voor meer glans

Heb jij alles al geprobeerd om meer glans in je haar te krijgen? Even checken:

• Gebruik je al een speciale shampoo en conditioner die je haar voeden en meer glans geven?

• Bescherm je je haar tijdens het föhnen al met een beschermende spray?

• Gebruik je een goede haarborstel?

• Vermijd je chloor?

Goed bezig! Maar wist je dat ook voeding een belangrijke rol speelt bij het laten glanzen van je lokken? Ze zeggen wel eens: het beste komt van binnenuit. En dat is hier dan ook zeker waar! De juiste voeding houdt je haar gezond en geeft het meer glans.

sfeerbeeld-voedsel-voor-glanzend-haar

Laat je haar shinen!

Maar wat moet je dan precies eten om je haar te laten shinen? We hebben hier een handige lijst voor je samengesteld. Zet deze voeding op het menu om je haar gezonder en glanzender te maken.

• Vette vis, zoals zalm en makreel, bevat veel omega-3 vetzuren. Deze hydrateren je hoofdhuid en gaan haarverlies tegen.

• Donkergroene groenten, zoals spinazie, snijbiet en broccoli, bevatten veel vitamine A en C. Je lichaam heeft deze vitaminen nodig om talg aan te maken. Wortels zijn daarnaast niet alleen goed voor je ogen, maar ook zeker voor je haar.

• Kip en kalkoen bevatten veel proteïnen. Hiermee voorkom je zwak en broos haar.

• In eieren zit veel proteïne, biotine en vitamine B12. Deze zorgen voor glans. Kijk maar eens op je shampoofles, waarschijnlijk zit er ook biotine in je shampoo.

• Ook noten zijn goed voor je haar. De vetzuren in walnoten voeden je haar. Ook bevatten ze net als amandelen en cashewnoten veel zink. Een tekort hieraan kan haaruitval veroorzaken.

• Volkoren producten zijn rijk aan ijzer, zink en vitamine B.

• Magere zuivelproducten bevatten veel calcium. Neem voor de afwisseling ook eens een schaaltje Griekse yoghurt. Hierin zitten veel vitaminen die je waarschijnlijk ook op je shampoofles terugvindt onder de naam pantotheenzuur.

• Pure chocolade bevat veel vitamine B, proteïne en ijzer. Heel belangrijk voor gezond haar en ook nog eens erg lekker.

Eet smakelijk!

Ben jij benieuwd naar ons hele Haarverzorging assortiment? Ga dan snel naar de webshop!

Bekijk uit de categorie Mooi & Verzorgd ook:

Reageer