Met deze praktische tips kom jij gezond de feestdagen door

Header-VMS-praktisch-feestdagen

Gezond eten tijdens de feestdagen

Soms lijkt het alsof het tijdens de feestdagen alleen maar om eten draait, heel veel eten. Je begint de dag met een uitgebreide kerstbrunch, ’s middags staat de tafel vol met heerlijke koekjes en andere lekkernijen en dan komt daar ’s avonds nog het uitgebreide kerstdiner bij. Je krijgt dan vaak veel binnen, maar niet altijd het goede. Wil je toch graag gezond de feestdagen doorkomen? Lees dan deze handige tips.

Onze tip: Kruidvat Magnesium Tabletten dragen bij tot de vermindering van vermoeidheid. Magnesium draagt bij tot een normale werking van je zenuwstelsel en spieren.

van 0.00 4.07

9 tips voor gezonde feestdagen

Bij het kerstdiner staan meestal uitgebreide gerechten op tafel. Je wil overal wat van proeven. Vaak eet je dan meer dan je eigenlijk wil en schieten de groentes er bij in. Ook zien die kerstkoekjes op tafel er een stuk lekkerder uit dan die appel in de fruitschaal. Als je je gezonde lifestyle niet helemaal stop wil zetten, heb je zeker wat aan deze tips:

  • Begin je dag met een goed en gezond ontbijt. Het ontbijt brengt je spijsvertering op gang. Zo kan je lichaam al het eten van de dag zo goed mogelijk verwerken.
  • Ga even lekker een stuk wandelen. Zit je meestal ook de hele dag met de familie binnen? Tijd voor verandering! Ga eens lekker met z’n allen naar buiten. Zo verbrand je calorieën en denk je even niet aan eten.
  • Probeer de verleiding van alle lekkernijen op tafel te weerstaan. Probeer tussen de maaltijden door niet te veel koekjes en ander lekkers te eten.
  • Ga je zelf iets lekkers bakken? Gebruik dan speltmeel. Spelt is rijk aan vitamine B3 en bevat onder andere de mineralen zink, magnesium en ijzer.
  • Maak dit jaar zelf het kerstdiner. Als je zelf kookt, bepaal je ook welke (gezonde) gerechten er op tafel komen.
  • Geef na het kerstdiner de restjes mee aan je gasten.
  • Vis en gevogelte zijn gezonder dan rood vlees.
  • Schep maar één keer op. De verleiding is anders groot om maar te blijven eten.
  • Drink tijdens het kerstdiner niet te veel alcohol. Kies hierbij liever voor rode dan witte wijn en laat de zoete cocktails staan. Zet daarnaast ook voldoende water op tafel.
Rond-sfeerbeeld-vms-praktisch-feestdagen

Een gezonde aanvulling

Het is belangrijk om elke dag voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen. Maar zeker tijdens de feestmaand schiet dit er nog wel eens bij in. Een voedingssupplement kan dan een slimme keuze zijn. Kruidvat heeft een compleet en voordelig assortiment aan vitamines en mineralen zoals:

Zo kom jij de feestdagen gezond door!

Ben je benieuwd naar het hele Vitaminen, Mineralen & Supplementen assortiment? Ga dan snel naar de webshop!

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer