Elke dag dezelfde lunch? Niet nodig met deze tips

Header_ Elke dag dezelfde lunch Niet nodig met deze tips

Lunchrecepten die snel te bereiden zijn en eens iets anders dan een boterham

Wat eet jij als lunch? Hou je het bij een oer-Hollandse boterham met kaas of eet je liever een salade? Wat je voorkeur ook heeft, het is saai om elke dag dezelfde lunch klaar te maken. En dat is ook niet nodig, want er zijn zoveel heerlijke lunchrecepten. Nu je meer thuis bent, heb je alle tijd om deze uit te proberen. Maak ze voor jezelf, je partner en je kids. Iedereen zal er van smullen!

Lunchtip 1: Wraps

Wraps zijn perfect als lunch. Je kunt er alle kanten mee op. Ben je een zoetekauw? Beleg je wrap dan met wat pindakaas en banaan. Ga je liever voor een gezonde wrap? Smeer dan wat kruidenkaas op je wrap en vul ‘m met groenten zoals komkommer, wortel, sla, tomaatjes en avocado.

Lunchtip 2: Flammkuchen

Ken jij de flammkuchen? Dit gerecht lijkt een beetje op een dunne pizza, maar is dat zeker niet. Het is meer een soort knapperige cracker die je naar wens kunt beleggen. Beleg ‘m bijvoorbeeld met spekjes, uien en kaas. Even in de oven en je hebt een heerlijk warme lunch voor het hele gezin.

Extra tip: om het je makkelijk te maken is in sommige winkels kant-en-klaar flammkuchendeeg te koop.

Lunchtip 3: Eimuffins

Ben je op zoek naar een voedzame en gezonde lunch die er ook nog eens leuk uitziet? Maak dan eimuffins. Je hebt hiervoor vijf eieren, 2 eetlepels melk en wat groente naar keuze nodig. Je kan er naar smaak ook nog wat kaas, hamblokjes of spekreepjes doorheen doen.
Je klopt de eieren los met de melk en voegt hier naar smaak de rest van de ingrediënten aan toe. Verdeel de eimix over 6 cupcakebakjes en doe deze in een muffinvorm. Zet de vorm in een voorverwarmde oven (175 graden). Na ongeveer 20 minuten zijn ze stevig en klaar om gegeten te worden.

Lunchtip 4: Mini-pannenkoekjes met banaan

Zijn je kinderen gek op pannenkoeken? Maak dan deze kleine pannenkoekjes met banaan. Makkelijk en gezond!

Prak twee rijpe bananen fijn. Kluts twee eieren in een kommetje. Voeg hier de geprakte bananen en 1 theelepel bakpoeder aan toe. Verwarm een koekenpan en bak hierin om de beurt acht kleine bananenpannenkoeken. Heb je een bakring in huis? Dan kun je ze hier ook goed in bakken, de pannenkoekjes worden dan wat dikker.

Sfeerbeeld_ Elke dag dezelfde lunch Niet nodig met deze tips

Lunchtip 5: Italiaanse pitabroodjes

Ben je gek op de Italiaanse keuken? Dan is dit de perfecte lunch voor jou. Vul de pitabroodjes met wat kaas, salami, tomaat en basilicum en doe ze in de grill of even in de voorverwarmde oven. Even wachten en je hebt een heerlijk Italiaans broodje. En weet je wat het leuke is? Omdat het broodje een beetje naar pizza smaakt, zullen je kinderen dit recept ook geweldig vinden.

Eet smakelijk!

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer